Ми звернулися із запитом до Підрозділу безпеки судноплавства Берегової охорони США (CG-BSX-2), щоб отримати професійний опис розшифровки ідентифікаційного номера корпусу маломірного судна
Плутанина щодо року випуску моделі, особливо щодо підвісних двигунів, може засмутити покупців. Ось як знайти цю інформацію про самі продукти.
Трохи передісторії… У 1920-х роках компанія General Motors ввела планове моральне старіння як спосіб відрізнити один модельний рік від іншого, щоб переконати громадськість, що купувати автомобіль останньої моделі було модно, якщо не зовсім необхідно. Традиція, встановлена GM, збереглася і сьогодні. Згодом споживачі почали покладатися на зміну модельного року, яка зазвичай відбувалася осенью, щоби переконатися, що вони отримують найновіші та найкращі. Покупці автомобілів все ще з нетерпінням чекають на новітні технології, і дилери часто пропонують значні скидки, щоб вийти з торішніх моделей. Виробники інших дорогих товарів, таких як човни та підвісні мотори, наслідували цей приклад, сподіваючись переконати покупців у тому, що чим новий човен, тим він кращий. Протягом багатьох років правила берегової охорони США вимагали від виробників човнів використовувати 1 серпня попереднього року як дату закінчення наступного модельного року. Наприклад, човен, збудований у вересні 2011 року, можна було назвати моделлю 2012 року, але якщо він був побудований у липні, то продавати його потрібно було як модель 2011 року.
Тож почнемо. У 2012 році суднобудівники звернулися до берегової охорони з проханням змінити дату на 1 червня, що дозволило ще два місяці виробництва, як і раніше, вважатися моделлю наступного року. Виробники стверджували, що через графіки виробництва морських суден, які, на відміну від графіків автовиробників, мають тенденцію випадати у нестійкий час протягом року, їм необхідно мати більше гнучкості у визначенні часового інтервалу для свого нового модельного року. Берегова охорона погодилася внести зміну, дозволивши кілька місяців торішнім човнам називатися нинішніми.
К счастью, узнать дату постройки вашей лодки довольно просто. (См. «HIN в цифрах» ниже). Информация о годе модели лодки содержится в идентификационном номере корпуса (HIN), который представляет собой этикетку, постоянно прикрепленную к лодке. В число включена дата, назначенная застройщиком. Технически эта дата не является датой изготовления; скорее, это дата, когда лодка была сертифицирована строителем на соответствие правилам береговой охраны.
HIN у цифрах
Типовий ідентифікаційний номер корпусу (HIN) складається з 12 літер та цифр, наприклад ABC12345D404.
Ось що означають літери та цифри:
ABC: це ідентифікаційний код виробника (MIC), наданий Береговою охороною США. Перейдіть на сторінку ідентифікації виробників берегової охорони США, щоб отримати доступ до бази даних MIC берегової охорони.
12345: Це серійний номер, визначений для майстра. Це може бути комбінація повідомлень і номерів. У листах “I,” “O,” і “Q” є виключені тому, що вони можуть бути поставлені для номерів.
D: Це місяць сертифікації, який вказує на місяць початку будівництва. “А” представляє січень, а “L” представляє грудень. У прикладі «D» означає квітень.
4: Це рік сертифікації. Номер являє собою останню цифру року побудови човна. «4» у разі означає 2004 рік.
04: показує рік випуску моделі човна.
Деякі човни (переважно більше 25 футів), особливо великі, можуть перебувати на будівництві протягом декількох місяців (навіть після червневого терміну) або кілька років до завершення будівництва, тоді як інші можуть бути закінчені протягом декількох днів. Щоб бути послідовними, берегова охорона використовує дату, коли виробник повідомляє, що човен відповідає федеральним правилам. Після присвоєння та прикріплення HIN ця дата стає модельним роком випуску човна, незалежно від того, коли він був фактично збудований.
Після того, як на судні встановлено HIN, його не можна змінити без дозволу коменданта берегової охорони, що трапляється рідко. Покупці нових човнів повинні переглянути HIN і переконатися, що човен, який їх цікавить, дійсно належить тому модельному році, який заявлений дилером. Покупці човнів також повинні розшифрувати HIN і переконатися, що він відповідає тому, що вказано продавцем і в документах.
А що до Мого двигуна?
Берегова охорона не має правил щодо року випуску підвісних двигунів, через що споживачам складніше визначити рік їхнього випуску. З 2007 року Yamaha повністю припинила вказувати роки моделей своїх підвісних двигунів. Хоча аргументацію обґрунтовано, вона створює проблеми для споживачів.
На відміну від автомобілів, у яких двигуни вбудовані у виріб, на човни з підвісним мотором можна встановити кілька двигунів. Дилери роками боролися за те, щоб двигуни, куплені у виробника двигунів протягом одного року, продавалися того ж року як і новй човен.
Якщо човен, представлений у виставковому залі, оснащений двигуном потужністю 200 к.с., а покупець хоче двигун потужністю 250 к.с., дилеру, можливо, доведеться замовити двигун більшого розміру, а менший залишити на складі. Якщо для того, щоб нарешті продати цей 200-сильний двигун, потрібно кілька років, покупець може не захотіти купувати його, якщо модельний рік не є поточним, і дилеру, можливо, згодом доведеться зробити на нього знижку. Покупці зазвичай хочуть, щоб двигун 2017 року був встановлений, наприклад, на їхньому човні 2017 року випуску. Виключення модельного року вирішує проблему для виробника і дилера, але може спантеличити покупців. Інші виробники підвісних двигунів, у тому числі Mercury та Honda, перейняли практику Yamaha, і сьогодні більшість підвісних двигунів не мають позначення модельного року. Виробники підвісних моторів заявляють, що доти, доки вони не внесуть істотних змін у двигун, рік його випуску не має значення. Хоча це правда, покупці стурбовані тим, що якщо немає позначення модельного року, вони не знають, чи отримають вони новітні технології. На щастя, все ще є спосіб визначити, коли було побудовано підвісний двигун. Після припинення випуску моделей виробники двигунів замінили позначення модельного року в серійному номері двигуна кодом, що означає «еру», в якій всі двигуни повинні бути однаковими, з аналогічними модернізаціями. Споживачі, однак, стурбовані тим, що за наявності комп’ютерного управління механічно ідентичні двигуни можуть мати електронні оновлення, що застосовуються до партії аналогічних моделей, а більш ранні моделі можуть бути марними. Що вважається поновленням? Зрештою, виробник двигуна повинен вирішити, що це таке і коли його буде достатньо для створення нової моделі. Дилери зазвичай знають, які двигуни в їх наявності мають останні зміни, і вам слід запитати про це перед покупкою.
А як щодо гарантій?
Виробники заявляють, що гарантія починається з продажу двигуна, незалежно від дати його випуску. Що робити, якщо вони були пошкоджені з часом? Купуючи за незнанням двигун, який може бути на один, два або навіть три роки старше, ніж їх новий човен, чи зіткнуться вони з вищим зносом, коли настане час продавати свій човен? На щастя, гарантія виробника поширюється навіть на старі двигуни тієї ж моделі, але покупці повинні перевірити, скільки годин напрацьовано двигун перед тим, як купувати його. Виробники заявляють, що амортизація не повинна бути проблемою для двох однакових двигунів однієї і тієї ж моделі, незалежно від віку, але більшості покупців потрібен найновіший з наявних, а старий двигун, навіть якщо він не відрізняється від нового, зазвичай коштує дешевше. перший чи другий покупець. Хорошою новиною для споживачів є те, що хоча на підвісних двигунах може не вказуватися рік моделі, можна дізнатися, коли двигун був виготовлений. Останніми роками на кронштейні транца зазвичай можна знайти постійну наклейку, зазвичай поруч із наклейкою із серійним номером, де зазначений місяць і рік виробництва двигуна. Як покупець, ви можете домовитися про новий двигун або про більш старий зі знижкою, якщо знаєте, що шукати.